Skolebestyrelsens møder i skoleåret 2024-2025
REFERAT FRA MØDE TORSDAG D. 29 AUGUST 2024
Faste punkter
A. Godkendelse af dagsorden
Godkendt
B. Skoleforum
Der har ikke været møder siden sidst, og der er endnu ikke kommet dagsorden for næstkommende møde.
C. Elevråd
Henrik vil fremadrettet holde et lille formøde med elevrådet, så de kan komme med kommentarer til dagsordenen, og eleverne vil derfor kun deltage i møderne 2 til 3 gange om året.
D. Meddelelser (Møderækken for skoleåret)
Modtagerklasserne: Orientering om brev fra skolens tillidsmand og personale fra modtagerklasserne til børne- ungeudvalget vedr. skolens modtagerklasser. Processen omkring evt. nedlukning har været rodet, og derfor søgte personalet svar. Endvidere er der lige nu for højt elevtal i klasserne, hvilket kræver ekstra midler til flere klasser/øget holddannelse. Bevilling af disse midler er ved at falde på plads.
Der følges op på modtagerklasserne på næste møde.
Skolens gruppeordninger: Drøftelse af tidligere henvendelser, hvor skolebestyrelsen har haft rettet henvendelse til forvaltningen grundet bekymring for gruppeordningerne. Emnet drøftes videre på næstkommende møde
Trafikforholdene: Skolebestyrelsen har i samarbejde med områdebestyrelse på dagtilbud og grundejerforening i Buerne rettet henvendelse til forvaltningen vedr. trafikforholdene i området. Henvendelsen er blevet taget seriøst, og der bliver set på forholdene i området.
Emnet drøftes videre i løbet af efteråret, når der er yderligere svar.
Beslutningspunkter
1. Høringssvar Budget
Drøftelse af omprioriteringskataloget fra forvaltningen. Der er ikke forslået besparelser på skoleområdet.
Der er en enkelt besparelse på BFO’området, hvilket skolebestyrelsen gerne vil påpege ikke er hensigtsmæssigt for børnenes trivsel.
Der laves et udkast til høringssvar.
Drøftelse af forslag på PPR-området. Vi undrer os over, at forslaget tyder på en skoleproblematik, hvor vi nærmere ser det som en familieproblematik. Der laves et udkast til høringssvar.
Orienteringspunkter
2. Ombygning af Bygning A
Der er afsat ca. 37 millioner til ombygning af hele bygningen. Hensigten er, at bygningen skal gennemrenoveres.
Der arbejdes på, at bygning A er færdig i ca. 2026.
Der er allerede nedsat personalegrupper, der skal deltage i evt. drøftelser omkring en ny bygning.
3. Punkter til næste møde
Opfølgning på trivselsmålingen.
Opfølgning på henvendelse vedr. gruppeordningerne
Opfølgning på henvendelse vedr. modtagerklasserne
Evt. opfølgning på trafikhenvendelse.
Trafiksituation under messe i hallen ved Marbæk Park
4. Kommende møder
Den 17. september 2024 (tirsdag)
Den 24. oktober 2024 (torsdag)
Den 20. november 2024 (onsdag)
Den 4. december 2024 (onsdag)
Den 20. januar 2025 (mandag)
Den 17. februar 2025 (mandag)
Den 31. marts 2025 (mandag)
Den 22. maj 2025 (torsdag)
Den 19. juni 2025 (torsdag)
5. Evt.
Spørgsmål: Hvad sker der med madkundskabslokalet?
Lokalet har været lukket grundet problematikker pga. manglende rengøring.
6. Godkendelse af nuværende nyt referat
Henrik Rømer Nielsen
REFERAT FRA MØDE TIRSDAG D. 17 SEPTEMBER 2024
Faste punkter
A. Godkendelse af dagsorden
Godkendt
B. Skoleforum
Der har ikke været møde siden sidst.
C. Elevråd
Ikke møde siden sidst, men elevrådsrep. er valgt
D. Meddelelser
Gennemgang af møderækken. Enkelte justering.
Mødetype |
Dato |
Tid |
Sted |
Skolebestyrelse |
17. sep. 2024 |
17.30-20.30 |
Skolen |
Skolebestyrelse |
24. okt. 2024 |
17.30-20.30 |
Skolen |
Skoleforum |
5. nov. 2024 |
18.00-21.00 |
Rådhus |
Skolebestyrelse |
20. nov. 2024 |
17.30-20.30 |
Skolen |
Skolebestyrelseskursus* |
3. dec. 2024 |
17.00-21.00 |
Rådhus |
Skolebestyrelse |
20.jan. 2025 |
17.00-20.30 |
Skolen |
Skolebestyrelse |
17. feb. 2025 |
17.30-20.30 |
Skolen |
Skoleforum |
18. mar. 2025 |
18.00-21.00 |
Rådhus |
Skolebestyrelse |
31. mar. 2025 |
17.30-20.30 |
Skolen |
Fællesforum (alle) |
6. maj. 2025 |
18.00-21.00 |
Rådhus |
Skolebestyrelse |
22. maj 2025 |
17.30-20.30 |
Skolen |
Skolebestyrelse |
19. juni 2025 |
17.00-18.45 |
? |
*Et kursus sammen med Børne- og skoleudvalget for alle skolebestyrelser i kommunen.
Jacob Termansen stopper som medarbejderrep. i skolebestyrelsen, da han har fået nyt job. Nyvalgt rep. er Henriette, der er valgt som ny medarbejderrep. af medarbejderne på skolen.
Ansættelsessamtaler:
Den 23. og 24. september 2023 – Jakob deltager mandag og Jes tirsdag. Dan kontakter begge for at de kan blive oprettet i systemet.
Der er valgt ny arbejdsmiljørepræsentant – Der er tale om Fatima Wali.
Beslutningspunkter
1. Plan for gennemgang af principper
De principper som skolen har brug for at få revideret på kort sigt er følgende:
- Ordensreglerne
- Skole, hjem og kommunikation
- Lejrskoler og ekskursioner
Derefter laves et årshjul.
Det er ønskværdigt, at elevrådet deltager, når skolen regler for brug af mobiltelefoner skal behandles.
Orienteringspunkter
2. Opfølgning på trivselsmåling (Se bilag)
Gennemgang af resultaterne fra den nationale trivselsmåling 2023/2024.
Indsatsområde i indskolingen – toiletterne! Hvorfor bliver de ikke oplevet som rene?
Indsatsområde mellemtrin/udskoling – støtte og inspiration? Her ligger 4. til 9. klasse lavest.
Personalet skal blandt andet bruge den nationale trivselsmåling til klassens sociale handleplaner.
Skolebestyrelsen ønsker at have nogle parametre at sammenligne med – gerne et gennemsnit for fx Ballerup Kommune eller et landsgennemsnit.
3. Opfølgning på Gruppeordningerne herunder gennemgang af Rapporter om det specialiserede område i Ballerup. (Se bilag)
Den ene omhandler Specialområdet. Den anden handler om specialundervisning i almenområdet.
Der er tidligere fra skolebestyrelsen blevet rettet henvendelse til bl.a. Peter Als og Per Kensø vedr. bekymring for gruppeordningerne.
Der er lige nu ok plads til gruppeordningerne, men der er ikke flere lokaler ledige på hele skolen, så der er ikke plads til en udvidelse af gruppeordningen.
Der blev i samme henvendelse givet udtryk for, at man ikke ønsker en stigende klassekvotient, da der skal være ro og omsorg for de enkelte børn i gruppeordningerne. Her forsøger skolen at give gruppeordningerne gode lokaler, hvor almenskolen er rykket mere sammen.
Der er en stor undersøgelse i gang vedr. hele bygning A, som lige nu huser den samlede BFO. Denne undersøgelse er i gang for at kunne give skolen flere M2.
Rapporterne:
Opsamling: Vi skal i Ballerup visitere færre børn til specialtilbud, man skal ned på 5%. Dog ligger Ballerup helt ok på landsplan.
Endvidere forslår rapporten at dele gruppeordningerne i 2 afdelinger, således at elevantallet på Hedegårdsskolen halveres.
Derudover forslår rapporten, at man skal se på almenområdet, for at undgå visitation, fx gennem mellemformer.
Lige nu afventer skolen et udspil fra politisk side. Punktet drøftes videre på næstkommende møde.
4. Opfølgning på Modtageklasserne
Drøftes også på næstkommende møde. Budgettet skal vedtages for at den endelige beslutning omkring modtagerklasserne er en realitet. Alt tyder på, at modtagerklasserne nedlægges, således børnene skal sluses direkte ud på distriktsskolen og så modtage basisdansk.
Lige nu har Hedegårdsskolen modtaget en del nye elever, hvilket har betydet, at skolen nu får økonomi til at etablere endnu en klasse på indskoling/mellemtrinsniveau.
Skolebestyrelsen ønsker at lave en kort henvendelse til børne- skoleudvalget og Per Kensø vedr. bekymring for modtagerklasserne – især bekymring for elevernes faglige og sociale trivsel ved en nedlæggelse, herunder også en unødig belastning for skolens personale, når elever sluses direkte ud i almenklasserne.
5. Evt opfølgning på trafik
Der er ikke nyt vedr. trafikreguleringen mm. i distriktet.
Drøftelse af spærring af skolevejen i forbindelse af messe ved Top Danmark Hallen.
Skolen var ikke orienteret om spærringen. Der rettes henvendelse til forvaltningen for at fremadrettet blive orienteret og gerne finde en løsning så eleverne fortsat kan komme sikkert i skole.
6. Punkter til næste møde
Opfølgning på gruppeordningerne – hvad er status fra medarbejdergruppen samt opfølgning på rapporterne fra Epinion?
Under sammen punkt en gennemgang af hvorledes der arbejdes inkluderende i almenområdet – herunder økonomi og handlemuligheder.
Årshjul for politikker
Drøftelse og revidering af 3 politikker: ordensregler, skole-hjem og kommunikation, lejrskoler og ekskursion
Kommunens budget – gennemgang.
Evt. opfølgning på skolens trivselsmåling.
7. Evt.
8. Godkendelse af referat
Punkter til Aula:
Trivselsmålingen gennemgået, ligger over landsgennemsnittet, der arbejdes med indsatsområder.
Gruppeordningerne – fortsat drøftelse
Modtagerklasserne – bekymring i forbindelse med evt. nedlæggelse.
Henrik Rømer
REFERAT FRA MØDE TORSDAG D. 24 OKTOBER 2024
Faste punkter
A. Godkendelse af dagsorden
Der var enighed om, at sætte et punkt mere på dagsordenen, der omhandlede støj og trivsel lidt mere generelt. Herefter blev dagsorden godkendt.
B. Skoleforum
Næste møde er d. 5 november. Og vi blev enige om at under punktet ”nyt fra skolerne”, kunne Jes fortælle, at vi er optaget af disse tre punkter: Trafik, Deling af gruppeordningerne og Pladsproblemer
C. Elevråd
or tiden arbejder elevrådet med at få nye omklædningsfaciliteter i hallen samt flere toiletter i forbindelse med omklædning. Derudover var der uenighed i lærernes forslag om mobilfriskole. Eleverne vil fortsat gerne have mobil telefonen i 12 pausen.
D.Meddelelser
Henriette præsenterede sig selv, som ny medarbejderrepræsentant i Skolebestyrelsen. Henriette har været 10 år på skolen og har næsten kun timer i gruppeordningen. Velkommen til Henriette. Henrik og Rasmus fortalte om besøget fra Undervisningsminister Mathias Tesfaye og de folk, der er ”Sammen om skolen” projektet. I alt 34 personer. De var interesserede i at besøge Ballerup, fordi vi har overskud på kommunens specialundervisningskonto. Hvordan kan vi det, når stort set alle andre kommuner har et merforbrug. Her var Gruppeordningen et eksempel på en god og billig ordning. Besøget var vellykket.
Beslutningspunkter
1. Gennemgang af principper
Ordensregler, skole-hjem og kommunikation, lejrskoler og ekskursion samt brug af mobiltelefoner.
Vi blev enige om, at udskyde Skole/hjem princippet indtil vi har et mere præcist billede af, hvad den nye folkeskoleaftalen bringer og Ballerups skolevæsen tolkning af denne. Princippet kommunikations blev gennemgået og tages på til næste møde til 2. behandling af princippet. Lejrskole og ekskursion blev vi enige om, at Henrik skal lave et udkast til inden næste møde. Det sendes ud i god tid inden næste møde.
Princippet for ordensregler venter vi med til diskussionen om, vi skal være en mobilfrizone, er færdig drøftet i skolens MED-udvalg. Efterfølgende vil skolebestyrelsen endelig tage stilling til, hvordan den del i ordensreglerne skal fremstå. Umiddelbart er skolebestyrelsen fortaler for, at skolen er mobilfri.
Orienteringspunkter
2. Trivsel og Støj
Der blev drøftede, at der var en del støj på skolen også i undervisningssituationen. Carina havde nogen gode referencer fra en undersøgelse som DR- Nyheder havde lavet. Henrik havde lavet et notat for at oversætte mange af de tal vi har om Hedegårdsskolen. De indikerede ikke, at skolen har store problemer med trivsel, herunder støj. Vi tænker ikke, at støjproblemerne er større på Hedegårdsskolen, men derfor er det et problem alligevel. Skolen indkøber ”Ører”, der på pædagogisk vis illustrerer, når støjniveauet er for højt. Punktet bliver sat på dagsorden om ca. 6 mdr.
3. Opfølgning på gruppeordninger (Rapport)
4. Opfølgning på det inkluderende almenområde (Rapport)
Punktet blev slået sammen, da det var lidt svært at adskille konklusioner i de to rapporter. Rapporterne havde fire anbefalinger:
- Færre segregerede elever
- Flere midler til almenområdet for at være bedre til at inkludere (2 3 mio. pr. skole)
- Efter og videreuddannelse. Generel kompetenceudvikling
- Prioritering af mellemformer samt deling af gruppeordningerne på flere skoler
5. Kommunens budget – en kort gennemgang
Budgettet blev gennemgået af Henrik. Generelt et flot budget på vores område. Ingen besparelser. Skolerne har faktisk fået 9 millioner ekstra. Hedegårdsskolen får ca. 1. million af disse. Desuden var der en række andre mindre positive tiltag. Så et særdeles fint budget
6. Opfølgning på trafik
Intet nyt
7. Punkter til næste møde
- Opfølgning på principper: Kommunikation, Ordensregler (Brug af mobil telefoner), Skolerejser og ekskursioner.
- Trafik
8. Evt.
Punkter til Aula:
Budget, mobilfrizone, Støj og trivsel, specialundervisng
Henrik Rømer
REFERAT FRA MØDE ONSDAG D. 20 NOVEMBER 2024
Faste punkter
A. Godkendelse af dagsorden
Godkendt
B. Skoleforum
Ved mødet blev budgettet for kommende år fremlagt.
Derudover blev der drøftet, hvad der rører sig rundt på de forskellige skoler i kommunen.
Rapporterne omkring det specialiserede område blev gennemgået.
Kommende møde er i februar.
C. Elevråd
Der er lavet et forsøg med, at elevrådet råder over 15.000 kr., men hvis der er noget der går i stykker i udskolingen, så trækker skolen pengene fra denne pulje. Der er tale om ting, der går i stykker ved uforsætlige handlinger.
Efter skoleårets afslutning får elevrådet de resterende penge til brug for hele skolen.
BAFE har derudover lavet en undersøgelse omkring idrætsfaciliteter i baderummene. Her viser det sig, at eleverne ønsker skillevæge med forhæng/låge, så man bader mere privat. Der er afsat driftsmidler til vedligehold af baderummene.
Elevrådet har fået et udendørs bord, teqballbord
D. Meddelelser
Modtagerklasserne på Hedegårdsskolen er lige nu ved at blive delt i 6 nye klasser (mod de nuværende 3 klasser), da der har været en stor tilgang af udenlandske elever til Ballerup Kommune.
Modtagerklasserne bliver nedlagt i kommunen, og nyankomne elever til Ballerup Kommune bliver sluset direkte ud på kommunens distriktsskoler. Modtagerklasserne bliver nedlagt fra udgangen af juni 2025, men optaget til klasserne stopper pr. 1. januar 2025.
Beslutningspunkter
1. Gennemgang af principper
Ordensregler (Herunder brug af mobil), lejrskoler og ekskursion og Kommunikation (2. behandling)
Ordensregler:
Efter drøftelse i skolebestyrelsen ønskes en 1. behandling af princippet, da der er flere ting, der ønskes tilrettet.
Gennemgang af ordensreglerne, så de passer til den aktuelle situation omkring brugen af mobiltelefoner i udskolingen.
Derudover en ekstra gennemgang af princippet, for at få princippet korrekt sprogligt og forståelsesmæssigt.
Princippets layoutet skal rettes til, så det ser ens og pænt ud.
På kommende møde drøftes princippet til en 2. behandling.
Lejrskoler og ekskursion:
Der er tale om en 1. behandling af punktet.
Drøftelse af de generelle vendinger og formuleringer, så de passer til praksis på Hedegårdsskolen.
Punktet drøftes til en 2. behandling på næstkommende møde.
Kommunikation:
Der er tale om en 2. behandling af princippet.
Enkelte smårettelser i princippet. Henrik sender lige princippet rundt til SB som ellers er godkendt.
Orienteringspunkter
1. Folkeskoleaftalen
Orientering omkring den nye aftale omkring folkeskolen samt hvilken betydning det får for skolen og SB.
2. Opfølgning på trafik
Skoleledelsen følger op på, hvad der er sket med henvendelsen på trafikområdet.
3. Punkter til næste møde, som er et kort møde
2. behandling af 2 principper.
Opfølgning på trafikforholdene omkring skolen
Status på modtagerklasserne
4. Evt.
Aula: Oplæg til den nye folkeskoleaftale
Behandling af 3 principper
2. behandling af kommunikation - vedtaget
1. behandling af lejrskoler og ordensregler
5. Godkendelse af referat
Henrik Rømer
REFERAT FRA MØDE MANDAG D. 20 JANUAR 2025
Faste punkter
A. Godkendelse af dagsorden
Godkendt
B. Skoleforum
Der er ikke sket noget siden sidst
C. Elevråd
Børnerådsdag – der er sat en proces i gang for at indsamle ønsker til børnerådsdagen.
Valgfag i udskolingen – det kommende skoleår skal der være lokale valgfag i udskolingen. Elevrådet har været rundt i alle klasse fra 6. til 8. årgang for at høre om deres ønsker.
D. Meddelelser
Der er et stillingsopslag til en matematikstilling. Såfremt en repræsentant fra SB ønsker at deltage, så skal man henvende sig til Merete.
Nedlæggelse af modtagerklasserne. Der er gang i en større proces omkring afvikling af modtagerklasserne. Eleverne skal fordels ud på deres respektive distriktsskoler, hvilket kræver, at alle skoler i Ballerup har en basisdansk beredskab.
Beslutningspunkter
Gennemgang af principper
Første behandling af:
1. Princip for vikardækning
Drøftelse af princippet for at gøre det alderssvarende.
2. Princip for elevfravær
Længere drøftelse af emnet fravær. Skolebestyrelsen ønsker at lægge sig op af den kommunale politik på området. Der skal arbejdes en del mere med princippet.
Orienteringspunkter
Ledelsessituationen på Hedegårdsskolen, herunder orientering om organisering og tidsperspektiv.
Henrik Vejby Rømer er udlånt på ubestemt tid til Skovvejens Skole, hvilke har bevirket at Merete Brodersen pt. er konstitueret distriktsskoleleder på Hedegårdsskolen og Dan Kjellman konstitueret souschef. Ledelsen på Hedegårdsskolen har haft gennemgået alle ledelsesopgaver og lavet en fordeling af den samlede opgaveløsning.
3. Evt.
Punkter til næste møde
Princip for vikardækning
Princip for elevfravær
Regnskab 2024 – økonomi
Status på trafiksituationen omkring lyskrydset Magleparken og Hold-an Vej.
Status på bygninger og ombygning af BFO’en.
4. Godkendelse af referat
Sendes til Rasmus og Lene
REFERAT FRA MØDE TIRSDAG D. 17 FERBRUAR 2025
Faste punkter
A. Godkendelse af dagsorden
Godkendt.
B. Skoleforum
Intet.
C. Elevråd
Elevrådet er ved at samle ønsker ind til Børnerådsdag. Og eleverne er ved at blive hørt om valgfag.
Der blev spurgt til om morgenmadsprojektet er i gang. Men de elever der var fortaler om det, er stoppet på skolen, så lige nu er det ikke i gang. Politisk har der været fokus på morgenmad på skolerne i forbindelse med budgettet, og lige nu er der en anden skole der er i gang med at afprøve det.
Merete høre eleverne om hvad de nu tænker om det morgenmadsprojektet der har været drøftet.
D. Meddelelser
Der blev orienteret om en elevsag.
Børnehaveklasser kommende skoleår, der har tidligere været høringssvar omkring dette i skolebestyrelsen. Det er nu politisk blevet besluttet, at eleverne skal være 20 lektioner i skole i børnehaveklassen næste skoleår (tidligere har det været 25 lektioner).
Det andet der har været høringssvar omkring var det om økonomi til de 10 procent fagligt svageste elever er også besluttet. Det bliver i forhold til den procentvise fordeling i forhold til de 10 procents fagligt svageste elever – for Hedegårdsskolen er andelen 17 % af de 10 % i kommunen.
Der har været en stor undersøgelse om det specialiserede område, dette har affødt, at der nu er nedsat en arbejdsgruppe der undersøger og taler om hvordan det kan være i fremtiden. Hedegårdsskolen har svært ved at have lokaler nok alle de nye elever i grupperne. Grupperne tager mange lokaler på skolen. Det virker til at der er interesse for at der sker en hurtigt afklaring, så det forventes lige nu, at der er taget en beslutning i løbet af kommende skoleår, så en evt. ændring kan sættes i værk fra 2026/2027. Karina Wohlers (leder af gruppeordningen) sidder bl.a. i denne arbejdsgruppe. Arbejdsgruppen skal komme med forslag til evt. ændringer. Forældrene fra skolebestyrelsen der har elever i gruppeordningen, vil gerne inddrages af arbejdsgruppen om drøftelser og give input til dette.
Beslutningspunkter
1. Skolens regnskab for 2024 (1 bilag)
Gennemgang af hele skolens regnskab for regnskabsåret 2024.
Skolens overskud skyldes en mertildeling til fx modtagerklasserne grundet øget elevantal.
Gruppeordningerne har haft et lille mindreforbrug.
Gruppeordningen har tidligere haft et merforbrug, men det er blevet indhentet. Nu har skolen samlet et mindreforbrug, som må overføres til 2025 på i alt på 1,7 mio.
Skolebestyrelsen har tilkendegivet tilfredshed med regnskabet.
2. Gennemgang af principper (2 bilag eftersendes)
Første behandling af:
- Princip for vikardækning
Princippet blev drøftet og tilrettet. Der laves en opfølgning på praksis, og hvis det er aktuelt inviteres Dan (pædagogisk leder og vikaransvarlige) med på kommende skolebestyrelsesmøde.
Det tilrettede princip kommer til godkendelse på kommende møde.
- Princip for elevfravær
Princippet blev drøftet og mindre rettelser er justeret. Princippet er vedtaget.
Orienteringspunkter
1. Fremtidig drøftelse: Karakter i 6. og 7. klasse
I den nye aftale om folkeskolen skal Skolebestyrelsen inden sommerferien tage stilling til om skolen skal give karaktere i 6. og/eller 7. klasse. Når der kommer mere materiale om dette, kommer det på dagsorden.
2. BFO’ens bygninger – hvor langt er vi i processen
Der er fundet skimmelsvamp i tagkonstruktionen ved Salen. Salen er derfor fortsat lukket. Dette har gjort at ombygningen er blevet forsinket, da man først skal finde ud af hvad betydningen det har for ombygningen. Skimmelsvampen er indkapslet og der er derfor ikke fare ved at være i BFO’en. Omfanget og forsinkelsens tidshorisont er ukendt.
3. Status på trafiksituationen ved Hold-an Vej og Magleparken
Der er ikke sket nogle ændringer. Man kan ikke nå over lyskrydset ved Magleparken og ved centeret over Hold-an-vej i børnetempo (man kan nå ¾ del over). Hvis man kommer fra Magleparken og skal til højre, kan man ikke se børnene. Der er også problemer ind og ud fra centeret, hvor der ikke holdes tilbage ved hajtænderne, hvor der kommer gående. P-pladerne ved Hedegårdsskolen er blevet mere belastet, efter der er kommet tidsbegrænsning ved parkeringen ved Hedegårdscenteret. Merete skriver til afdelingen der står for dette.
4. Evt.
Der mangler endeligt referat fra sidst og der kom heller ikke noget ud på Aula. Referatet fra sidst og dette møde sendes til den samlede skolebestyrelse. Der sendes ud samlet på Aula fra januar og februar.
Kort status på hvordan det går i ledelsen. Det går godt.
Aula: Januar – valgfag i udskolingen, påbegyndt to principper. Februar – to principper drøftet og det ene vedtaget. Opmærksom på BFO’en skimmelsvamp og trafiksituationen. Vedhæfte elevfravær.
5. Punkter til næste møde
Princip for vikardækning.
Status på BFO bygning
Status på trafiksituationen
Budget 2025
Status på Modtagerklasserne
Status på Gruppeordningen
Nyt princip
6. Godkendelse af referat
Godkendt.
Referent: Ann-Berit Eshington